RedBull AirRace Abu Dhabi

RedBull AirRace Abu Dhabi
June 5, 2007 Klemen Surk
Sicer ni povezano s surfanjem, so pa hude fotke: 13 izbranih akrobatskih pilotov, vsi z istim ciljem – v najhitrejšem možnem času preletiti v naprej določeno, 1.4 kilometra dolgo zračno progo. Tik na tlemi in med 20 metrov visokimi stožci, s 400 kilometri na uro in 10-kratnim gravitacijskim pospeškom. Interaktivna reportaža, intervju, fotke ter 360-panorame iz letošnjega prvega dvoboja RedBull AirRace v Abu Dhabiju najdete tukaj.

Comments (9)

  1. mm
    andraz 2026 years ago

    it’s tha G-thing !

  2. dejan 2026 years ago

    mr fizik…………..cool

  3. Remic 2026 years ago

    Ko se g povečuje, najprej človek ne vidi več rjave in sive barve (brown-out in gray-out), sledi tunelski pogled (vidi samo tisto, kamor gleda, ostalega okrog pa ne). Če g še narašča, pride do popolne izgube vida, medtem ko zavest še ostane. Napake v vidu se pojavijo zaradi oslabljenega krvnega krvnega pretoka do oči, ki se zgodi pred zmanjšanjem pretoka v možgane. Nasprotni učinek je pri negativnem g, kjer se odvečna kri premakne proti možganom in ne vidimo rdeče barve (red-out).Na človeško telo ima največji vpliv smer pospeševanja. Pri premikanju naprej naravnost lahko zdrži veliko večje vrednosti pospeška (pozitivnega) kot pri premikanju naravnost navzgor (negativni), ker pri premikanju navzgor pri takšnih silah kri ne pride do možganov in človek izgubi zavest (mišljeno je dejansko premikanje navzgor ali navzdol v enakem položaju kot naravnost naprej).Sledi izguba zavesti (g-Loc), ki je zelo nevarna, saj se pri ponovni vrnitvi zavesti (ko se g spet zmanjša), pojavi parsekundna dezorientacija. Pravijo, da g-Loc dogodku sledijo kratke in jasne sanje.Netreniran človek bi padu dol že pri pospešku 4 – 6g, posebno, če se zgodi zelo hitro. Trenirani piloti v oblekah za zmanjšanje vpliva pospeševanja (g-Suit) ob velikih naporih zdržijo do 9g. Vse to so pozitivni pospeški naravnost naprej. Pri pospeških navzgor (negativnih) so te vrednosti veliko manjše (tipično (-2) – (-3)g). Če je pospešek zelo kratkotrajen, lahko človek zdrži tudi od 20 – 40g, nad 100g naj bi povzročilo smrt (čeprav je rekord 179g…). Še enkrat: to so zelo kratki pospeški. Za zanimivost: 1min pospeševanja pri 15g povzroči smrt…Telo je tudi veliko bolj dovzetno za krožna pospeševanja (bočni pospeški), kjer so vrednosti lahko višje.- padalec: 1g- astronavti v vesolju: 0g- pospeški v lunaparkih: do 5.5g- pri formuli 1: pospeševanje do 5g, zaviranje do 2g, bočni do 4g- piloti akrobatskih letal: 6 – 9g ter občutijo posledice (ne vidijo posameznih barv, tunelski vid,…)- piloti na dirki Red Bull Air Race (najbolj izkušeni in najboljši): do 10g (lahko tudi 12g), a le za nekaj sekund…

  4. Remic 2026 years ago

    Aja, še nekaj…Pospešek pri kašljanju 3.5g, pri kihanju 2.9g. Živo bitje, ki lahko da od sebe največji pospešek je kameleon in sicer njegov jezik (muhe lovi s pospeškom 40g, njegovi možgani pa razdaljo določijo na desetinko milimetra, da ne spešta muhe oz. da mu ne uide…). Hudo, ne? 🙂

  5. Remic 2026 years ago

    Kr odprite temo: “Kako deluje?”Bom jst urednik. Haha.

  6. Remic 2026 years ago

    Itak. Povsod okrog nas sami G-ji! Hahaha.

  7. Remic 2026 years ago

    Ne, neki za žvečit. G kot Guma. !?!?!? Kako tega ne veš…

  8. Andy 2026 years ago

    kva je to G?a neki za jest:)??

  9. miha 2026 years ago

    kaj a bo treba narest novo ujunagradno igro… najbol poucen/(ne vem kaksne se) komentar….kr tko naprej remi 😀

Leave a reply